- Dlaczego Chaos zawsze wygrywa z Porządkiem?
- Ponieważ jest lepiej zorganizowany.

/Terry Pratchett/

wtorek, 13 września 2011

Wiosna w grudniu w Warszawie ... czyli Mariusz Kwiecień jako "Don Giovanni"

Idą chłody. Będzie padać, liście z drzew zaczną walać się po ulicy, buty przeciekać i cały dzień na uczelni będę siedzieć w mokrych skarpetkach i się zaziębię, bo inaczej być nie może. Potem przyjdzie jeszcze większe ochłodzenie, spadnie śnieg, grad, mróz będzie, a ja znowu będę chora, bo normę trzeba wyrobić. Ale choćby się paliło i waliło, a z nosa leciał mi wodospad Wiktorii to spektakl, który będzie można zobaczyć w grudniu w Warszawie w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej natychmiast roztapia wszelkie lody i staję się zdeterminowana, żeby być zdrowa jak rydz choćbym miała łykać wiadro kolorowych tabletek codziennie. Bo to jest dla mnie jak cudowny prezent pod choinkę (po zastanowieniu również na Barbórkę, Wielkanoc, Święto Bibliotek i urodziny).

Źródło: strona Teatru Wielkiego - Opery Narodowej - http://www.teatrwielki.pl/

Tak - Mariusz Kwiecień wystąpi jako Don Giovanni w operze pod tym samym tytułem. Nagle wśród zamieci i gołoledzi zrobi się parno, duszno i niezwykle namiętnie - całego libretta opery przytaczać nie będę. A do całej opery dodajcie jeszcze Pana Mariusza jako tytułowego bohatera - mogę tylko powiedzieć "uffff" ;)

Przesadą nie będzie, jeżeli napiszę, że Mariusz Kwiecień jest znany na całym świecie jako Don Giovanni. Śpiewał tą rolę m.in. w Covent Garden, San Francisco Opera, Houston Grand Opera, Santa Fe Opera, Seattle Opera. Jak możemy przeczytać w najnowszym Opera News: "Mariusz Kwiecień śpiewał Don Giovanniego wiele razy - ale nigdy dwa razy tak samo". To prawda - każda jego kreacja jest inna od poprzedniej, inaczej zbudowana, osadzona jakby na innej bazie. Ale to co jest wspólne dla każdego jego występu to "esencja Don Giovanniego" - uwodziciel, czaruś, kobieciarz.

Źródło: strona MET - http://www.metoperafamily.org/metopera

Znawczynią nazwać się nie mogę, widziałam tyle "Don Giovanniego" ile mi YouTube dał. I za każdym razem myślałam tylko, że gdybym tylko mogła tam być, gdybym tylko miałą pieniądze, gdybym tylko ... nagle wiele rzeczy staje się wielce prawdopodonych, wystarczy tylko mocno chcieć i mieć nadzieję, że się uda - a podróż do Warszawy to wcale nie jest podróż na kraniec świata i nie wymaga od nas nakładu milionów.

2, 4, 6, 8 grudnia 2011 r.
Teatr Wielki - Opera Narodowa
"Don Giovanni"

Obsada:

Don Giovanni - Mariusz Kwiecień
Komandor - Remigiusz Łukomski
Donna Anna - Joanna Woś
Don Ottavio - Pavlo Tolstoy
Donna Elvira - Anna Bernacka
Leporello - Krzysztof Szumański
Masetto - Dariusz Machej
Zerlina - Micaëla Oeste

Po więcej informacji zapraszam tutaj!

Bilety jeszcze są! Ceny biletów w granicach od 90 zł. do ok. 200 zł. (nie są to oficjalne informacje tylko moje spostrzeżenie - może być inaczej, mogłam coś pominąć gdy sprawdzałam!)

PS. Przepraszam za wszelkie błędy w pisowni szeroko rozumianej - komputer ma problemy z własną osobowością i nie chce ze mną współpracować ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz